eXTReMe Tracker

søndag, oktober 29, 2006

litt nytt

Ja jeg vet at det er på tide med litt nytt stoff her. Fikk ikke skrevet noe om sist uke, og oppgaven vi fikk da. Programmet vi lærte var "indesign".
Programmet brukes til å designe blader, magasiner, brosjyrer, plakater osv...
Så nå har vi lært 3 programmer og "print" undervisningen er over. Etter hver hovedtema har vi et større prosjekt, og denne uka hadde vi nettop det. Vi jobbet i team, og skulle markedsføre et produkt som heter lifestraw. Det er et "sugerør" som filtrerer mange farlige bakterier. Sugerøret er beregnet til den 3verden, og oppgaven våres var å markedføre/ lage en plakat og en flyer til 3 forskjellige land. Gruppa mi hadde india som mål.
Team arbeid er utrfordrende, og spesielt når det innebærer kreative ting. Heldigvis var vi bare to, men det kan være vanskelig nok. Man kan ikke gjøre akkurat som man vil hele tida, og man må prøve å få sagt/ overbevise den andre om hvorfor man heller vil ha det slik og sånt... Vi fikk heller ikke lov å begynne arbeidet på dataen før alt var planlagt til minste detalj med blyant på papir. Frustrerende!!, men det må bare læres, og jeg tror det er en nyttig ting å lære. Til slutt ble vi ferdige, men det var i siste liten, og skuldrene kunne igjen senkes. åh det er deilig med fredager... Jeg er fornøyd med resultatet, og vi fikk god kritikk. Under her ser du plakaten og brosjyren.
Bildene av jenta er forresten tatt av Torbjørn Kolstø. Sendte mail til ham og spurte om jeg kunne bruke bilde hans til prosjektet, og det fikk jeg lov til. Tusen takk!! Fantastisk bilde.

2 kommentarer

Blogger Janne sa...

Fine plakater frank, og veldig vakker jente. finnes det egentlig sånne lifestraw i virkeligheten? Det virka ganske genialt. Har du besøk av Carina om dagen?

31 oktober, 2006 23:44  
Blogger Janne sa...

Ps: se hvor flink jeg er blitt i programmet "comic life" på min blogg....hehe;)

03 november, 2006 19:08  

Legg inn en kommentar

<< hjem