eXTReMe Tracker

fredag, oktober 13, 2006




photoshop
...er navnet på programmet vi har jobbet med denne uka. det vil si bilde redigering av diverse slag. photoshop er et digert og dyrt program. (i norge koster det ca 6-7 tusen kroner!)
Det er i alle fall veldig mye en kan finne på å gjøre i photoshop. En kan f.eks. "klippe" ut folk og "lime" inn på et helt annet bilde. Man kan fjerne alle ting fra ansiktet man ikke er fornøyd med, eller man kan lage et ekstra øye på et menneske. Rett før jeg dro til sveits hørte jeg på radio at en skole fotograf i skien tilbøy å "fikse" på 6 åringers klasse bilde. For at de skulle se perfekte ut. Det er ganske sykt. Så altså photoshop kan brukes til mindre bra ting, men det kan også brukes til mye bra!!
Denne uka fikk vi i oppgave å designe et postkort. Kortet skulle være reklame for neste års dts (disippel trenings skole). og vi skulle lage 3 forskjellige utgaver av samme ide.
Jeg hadde litt forskjellige ideer, men til slutt endte det med at mange ideer ble kombinert.
Danny en kammerat her nede meldte seg frivillig til å hoppe for meg, så all takk til ham. Han skulle i grunnen ta salto, men det ble ikke bra, så vi gikk for et vanlig hopp. syns personlig at det ble et veldig bra hopp:)

På siden her kan du se de tre forskjellige kortene. (du kan se de litt større om du klikker på de)
En disippeltrening skole går ut på å bli bedre kjent med Gud, og komme nærmere Ham. Jeg har brukt reinbuen som et symbol på Jesus, og jo nærmere en kommer den jo mer fargerik blir en. Det blir altså en forandring, og når kan kommer inn i regnbuen ser du også at den forandres litt. Jeg liker kortetene godt, men det nederste synes jeg er det fineste! skriv gjerne en kommentar om du har en mening eller komentar...

2 kommentarer

Anonymous Anonym sa...

Du, jeg synes du er flink.
Kul idé, og bra gjennomført, liker stilen, og likte egentlig det øverste best... :)Mye på grunn av dts-logoen.

Lek deg masse med programmet, mange muligheter, noen ganger FOR mange...

Og, tror ikke jeg har fått sagt gratulerer til deg, kjære ringbærer, så: Gratulerer.


-pølle

27 oktober, 2006 14:17  
Anonymous Anonym sa...

halloen kank'n!
fortalte til carina at du og lena og cornelius og ej og en flaggermus delte rom i honduras. gode gamle dager...
du e kjempeflink!
syns du fanger inn perspektivene veldig bra, spennende sammensettning av forskjellige objekter på sammet bildet. stolt av deg ej! ;)
liker bildet av kuene òg, home sweet home...
snakkast!
franziska

18 november, 2006 00:06  

Legg inn en kommentar

<< hjem